Vårt kundcenter ger bäst service i Sverige!

""

Idag blev det klart: Tanums kommun ligger etta i Sverige i den servicemätning Sveriges Kommuner och Regioner genomför årligen, detta år deltog 260 kommuner.

"Vi har varit topp 5 ända sen vi införde kundcenter för fem år sen och nu kröner vi jubileumsåret med att ta klivet överst på prispallen! säger Ida Aronsson Hammar, kanslichef.

Servicemätningen undersöker vår hantering av telefoni- och e-postkontakter. Syftet är att ta reda på i vilken omfattning och med vilken kvalitet vi svarade på de frågor som ställdes.

  • 94 procent av de som kontaktar oss via telefon får ett direkt svar på en enkel fråga.
  • 100 procent av de som mejlar till oss får svar inom en dag.
  • 93 procent får ett gott bemötande när de har kontakt med oss.

Här kan du läsa mer om undersökningenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.